středa 20. listopadu 2013

Malý tip pro Ježíškovy vánoční nákupy

Ahoj všichni!
Po delší odmlce jsem tu s tipem na vánoční nákupy, neboť svátky klidu, míru a nákupního šílenství jsou již za dveřmi. Pokud patříte mezi ty šťastlivce, kteří mají nakoupeno na Vánoce už od ledna, berte to třeba jako tip na lehce konzumní výlet :)

Ve sváteční pondělí 28. října jsme se s přítelem vydali do rakouského outletu Parndorf. O co se jedná? Obrovský komplex outletových obchůdků, kdy každý butik je umístěn v roztomilém baráčku rakouského stylu, které dohromady tvoří městečko (sice vzdáleně, ale lehce mi to připomínalo Telč :)). V Parndorfu můžete navštívit údajně přes 170 butiků, např. Armani, Prada, Calvin Klein, Michael Kors, Ralph Lauren a další. Pro nadšence vychytávek z dílny nakousnutého jablka je tu McWorld, my jsme byli mimo jiné také obdivovat lesk a ostří nožů značky Zwilling. Parndorf je víceméně ráj pro módní maniaky, kosmetičtí nadšenci zde mohou nechat výplatu jen ve dvou obchůdcích - The Body Shop (který mně osobně ničím neoslovil) a The Cosmetics Company Store, kde se mi líbilo už mnohem více, zejména díky nabídce Clinique a MAC kosmetiky :)






Neopomněli jsme ani kvalitní a výživný oběd :) Opravdu výborný burger s pikantním avokádovým pestem, mňam!
Co se týče cen, tak jsou většinou opravdu outletové. Většinou z toho důvodu, že ne u všeho sortimentu se dostanete na cenu nižší než v českých obchodech či na internetu. Třeba v Tamarisu jsem objevila kozačky se stejnou cenou jako v ČR... Ale zase kosmetika (konkrétně Clinique) tu byla opravdu výhodnější. Navíc můžete vychytat různé akce. V době naší návštěvy probíhala kampaň JEANS, což u jednoho obchodníka znamenalo 1+1 zdarma, u druhého zase až 50% slevu na všechny džíny apod. 
Jak se do Parndorfu dostanete? Tady mám tip víceméně pro ty z vás, kteří pojedou autem z Brna, protože odsud jsme měli vyjíždět i my. Parndorf se nachází kousek od Vídně, proto se nabízejí dvě varianty:
  • trasa Brno - Mikulov - Poysdorf - Wien - Bruck an der Leitha - Parndorf
  • nebo v našem případě (pokud vlastníte slovenskou dálniční známku) trasa Brno - Bratislava - Kitsee - Gattendorf - Parndorf. Tato trasa je sice asi o 2 km delší, ale mnohem rychlejší - ani ne dvě hoďky a jste na místě :)
Taky můžete cestovat vlakem nebo busem. Za 9,50 € tam a zpět se svezete speciální autobusovou linkou od vídeňské opery přímo do centra outletu.

My jsme měli původně naplánováno, že budeme stát před dveřmi nákupního centra ještě před otevíračkou, v klidu si celý komplex projdeme a výrazně tak doplníme náš šatník a pomůžeme Ježíškovi s vánočními dárky. Osud tomu však chtěl jinak a díky pár okolnostem jsme se do Parndorfu dostali až v poledne. A tak se klidné procházení obchůdků změnilo na závody v rychlochůzi s občasnou zastávkou v nějakém butiku, který nás něčím zaujal. Proto je náš nákupní výsledek tento:

Já jsem si pořídila v Espritu černou halenku s volánkem a dlouhými rukávy, kterou určitě unosím jak k džínům, tak k černým společenským kalhotám. Druhým Esprit kouskem je béžovozlaté tílko s vodou, které má velmi lichotivý střih k mé postavě - je totiž střiženo do áčka, což my, přesýpací hodiny, umíme ocenit. A taky v tom prý vyniknou prsa, tvrdí přítel :D Oba topy dohromady mě přišly na nějakých 1000 Kč.


 
Jen kdyby ta potvora nebyla tak mačkavá... takhle to vypadá, že jsem to tričko vytáhla krávě z huby a přitom je čerstvě vyžehlené... :(

Z kosmetiky jsem pořídila 3 kousky, z toho dva jsou vánočními dárky. Ségra dostane proslulé 3 kroky od Clinique, který Douglas prodává za "super" cenu 700 Kč. Já jsem ji pořídila za 500 peněz :) Maminka je rtěnková a od MACu ještě nikdy nic neměla, tak snad jí rtěnka udělá radost. Je to odstín Rue d´Bois, fialovo - hnědá, na rtech světlounká, s jemnými třpytkami. Její cena - necelých 400 Kč.
Sama sobě jsem si udělala radost make-upem v pudru Almost Powder Makeup od Clinique. Cena - 600 korun.

Přítel si nevybral nic. Resp. vybral, ale on si vždycky musí všechno nechat projít hlavou... a tak si to nechal procházet až do zavíračky, kdy už nám jeho rozhodnutí bylo celkem prd platné...:) Ještěže jsme ještě chvíli před zavíračkou stihli zapadnout do krámku Lindt, kde jsme skoupili různé limitované edice čokolád. Původně jich bylo teda mnohem víc, ale bohužel než jsem se dostala k nafocení a sepsání článku, domácí šotci nám jich stihli pár zlikvidovat... :)
Od loňské návštěvy Stuttgartu, kde jsem tyto jejich "Hello My name is..." tyčinky potkala poprvé, jsem si je úplně zamilovala. Pokaždé, když jedeme do německy mluvících zemí, si vezeme zásoby :)



Pokud se rozhodnete Parndorf navštívit, což určitě doporučuju, mrkněte na web http://www.mcarthurglen.com/en/outlets/austria/mcarthurglen-parndorf/. Najdete tu  potřebné informace o otevírací době (protože v sobotu je otevřeno pouze do 18. hodiny, v neděli  a o svátcích je zavřeno úplně), jak se tam dostat, probíhající akce a v neposlední řadě také úplný seznam obchodů.

Ještě takové malé postesknutí na závěr... Celý výlet byl perfektní, jediné co ho kazilo, byli přítomní nakupující Češi, nesouc papírové nákupní tašky se jmény předních módních značek a pocitem, že právě spasili svět. Jejich chování bylo skutečně na "úrovni"... samá vybraná slova a vybrané způsoby, jak se probírat oblečením (myslím tím házení po sobě jednotlivých kousků šatů), postoj k odkládání odpadků... Opravdu jsem se v tu  chvíli za svou národnost styděla tak, že bych se nejradši propadla do země :(

Znáte Parndorf? Nebo máte podobnou zkušenost s chováním našich spoluobčanů v zahraničí?
Hezký den a krásný svátek všem Nikolkám o:)

6 komentářů:

  1. Do Parndoffu se chystám, ale jelikož jedu před Vánoci do Livigna a tam je bezcelní zona a spousta úžasných obchůdků, vidím to až na příští rok... :-)
    Jinak já se taky občas stydím za Čechy, igelitky z obchodních řetězců místo kabelek nebo plážových tašek je klasika, neomalené chování v restauracích a pod. Nejlepší je když si myslí, že jim nikdo nemůže rozumět a jsou hlučný a sprostý. Jednou mě v Alpách dost nevybíravým způsobem vyhodnocovala partička českých páprdů a jak jim došla řeč, když jsem jim odpověděla :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufam, že potom bude report z toho, co všechno sis pořídila ;)
      Mně ani tak nevadí, že jsou Češi ověnčení igelitkama, to je jejich věc, ale ať se v zahraničí chovají civilizovaně a ne jak zvířata v zoo... Papírová taška s logem luxusní značky XY z nikoho neudělá mistra světa, grrrrr!

      Vymazat
  2. Keď našetrím do Parndoffu sa vyberiem na poriadne nákupy! :-) Vyzerá to tam byť krásne. Tiež som počula, že aj v SR otvorili outlet, takže by som sa mala ísť pozrieť aspoň tam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam opravdu super, kdybychom měli více času, myslím, že bych si to opravdu užila. A taky jsem Parndorf měla za odměnu - za celé dny strávené v práci :D
      Máš na mysli Voderady, že? Taky jsem si říkala, že by to stálo za omrknutí, ale asi až po novém roce, protože mám trochu obavy, aby teď před Vánocema nenapálili ceny...

      Vymazat
  3. Ta halenka je skvělá! V Pandorfu jsem nikdy nebyla, ale Tvá poznámka na závěr mě vůbec, ale vůbec nepřekvapuje. Bohužel :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji za oceneni!:) Me to asi bude udivovat vzdycky, i kdyz se snazim nad to povznest... Holt jsem asi vychovana starou skolou, ze na verejnosti se nemam chovat jako hulvat a ze veci a prirody je potreba si vazit...:(

      Vymazat