úterý 15. ledna 2013

Cesta ke zdravým a krásnějším nehtům

Ahojte všechny!

Tímto příspěvkem bych chtěla začít dokumentovat svou (dlouhou) cestu k normálně vypadajícím a pevným nehtům a všechny vás zvu k jejímu sledování. Doufám, že bude pro mnohé z vás aspoň trošičku inspirativní :)

Vždycky jsem patřila mezi ty, co s nehty neměli žádné problémy. Mám je celkem dlouhé, spíš užší, s kratšími bílými konc (jestli vás to někoho zajímá :P)
Nikdy jsem neměla problémy s jejich pevností, třepivostí či lámavostí. Hmm, kdeže ty loňské sněhy jsou...
Jsou tomu už cca 4 roky, co se mi kvalita nehtů podstatně zhoršila. Mám pocit, že mi nehty rostou celkově slabší, prostředníček se mi divně kroutí (že by mi tím něco naznačoval...?:)), nehty se mi třepí a vůbec, už to není jako dřív. Co mě ale dokáže vytočit úplně do běla je, když se mi zatrhne kousek nehtu. Zatrhne se mi vždycky(!) na boční straně palce, vždycky(!!) uprostřed a tak pitomě, že ten kousek musím odstřihnout, takže místo nehtů na palcích mám takové hnusné pařátky:( Jo a aby toho nebylo málo, toto zatrhávání je vždycky(!!!) pravidelné - jeden týden jeden palec, druhý týden druhý palec a takhle pořád dokola. Grrr...
V poslední době tomu nepřispěl ani stres, to se mi na nehty nastěhovaly jakési malé bílé flíčky. Příčin podle všeho může spousta. Internet tvrdí, že to může být způsobeno:
  • nedostatkem vápníku, 
  • nedostatkem zinku,
  • nedostatkem vitamínů skupiny B,
  • zvýšeným příjmem jednoduchých cukrů,
  • nadbytkem vápníku, 
  • nadbytkem bílkovin
  • drobnými úrazy (např. úder o stůl).
Hmm... a teď babo raď. Je pravda, že jsem tak trochu nemehlo a kde můžu, tam si něco skřípnu a většinou to odnáší nehty, ale to bych s sebou musela mlátit jak nepříčetná, aby všechny ty skvrnky byly z úrazů...
A tak jsem analyzovala svůj jídelníček, neshledala tam nic špatného a tak jsem vsadila na kosmetické pomocníky :)


Biosil plus
Jedná se o doplněk stravy, který by díky svému složení (zinek, kyselina pantotenová a vitamin H) měl přispívat k normálnímu stavu vlasů, nehtů, pokožky a sliznic. Těžko říct, co je podle výrobce normální stav, ale těšila jsem se, že když mi to nepomůže na nehty, pomůže mi to alespoň na vlasy... No kde nic, tu nic. I bílé skvrny zůstaly :( Užívá se 1-2 tabletky denně, alespoň 3 měsíce. Za normálních okolností bych tuto kúru podstoupila, kdyby mi po těchto tabletkách nebývalo zle. A to jsem je zkoušela užívat před jídlem, po jídle, s jídlem...
Já do něj znovu asi nepůjdu, ale kdybyste ho chtěly vyzkoušet vy, seženete ho v lékárnách od 50 do 60 korun.

RYOR - Ryoherba
Tento regenerační olejíček je celkem fajn. Obsahuje vitamin E, rozmarýnové silice, bylinné extrakty a mandlový a jojobový olej. Kuličkovým aplikátorem si olejíčkem namažu nehtová lůžka a pak jej vmasíruju i do nehtů. Dá se používat i přes manikúru. Se vstřebáváním je to trošku horší, přece jenom je to olej, takže pak mám konečky prstů trochu mastné, ale aspoň si můžu na chvíli sednout a v klidu kouknout na nějaký seriál, než se olej aspoň trochu vstřebá :)
Nějaké výrazné zlepšení jsem zatím nepozorovala, ale je fakt, že ho nepoužívám denně... Ale když zrovna nemám nijak nalakované nehty, tak je aspoň nemám tak vysušené a není na ně tak žalostný pohled :) Navíc taková zkrášlovací chvilka je hrozně fajn, takže v tom budu pokračovat :)
Ryoherbu seženete buďto v drogeriích (např. Jasmín), tady mě stála cca 80 peněz. Dá se ale taky sehnat na https://eshop.ryor.cz/x4844/ryor-regeneracni-olej-na-nehty , tady vás to vyjde o 10 korun levněji.

Gabriella Salvete - Vitamine booster
Na závěr jsem si nechala opravdovou bombu. Je tím průhledný lak od GS, který prý obsahuje voděodolné ingredience a kyslíkovou technologii (WTF?), což má udržovat rovnováhu vlhkosti a pružnosti. No nevím, nehty mám pořád lámavé, ALE! Bílé skvrny po týdnu zmizely a zatím se nevrátily (a to už tento lak používám jenom sporadicky)! Victoryyy! :)
Jak jsem psala výš, používala jsem ho pravidelně něco přes týden, buď samotný nebo jako podklad pro barevný lak.
Tento zázrak seženete běžně v drogeriích ve stojanu GS a cena je myslím něco kolem 60 korun (?).

To by bylo k prvnímu dílu mé cesty ke zdravým nehtům asi všechno, teď se nacházím ve fázi, kdy se snažím zbavit se lámavosti a třepivosti nehtů a testuju další zázraky :)

A co vy? Co ke krásným nehtům pomohlo vám?
N.

3 komentáře:

  1. Co děla pevne nehty se často ptají holky u me na blogu. Ještě jsem se nedokopala o tom napsat článek:-)

    Používám od nubaru porcelain base coat a jsem s nim spokojená, věřím, ze i díky nemu mám nehty pevnější:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já se taky přidávám k zástupu zájemců o tento článek, hrozně mě to zajímá a pořád doufám, že někde objevím něco, co mi zaručeně pomůže :)
      Děkuji za tip, po tom laku se podívám a určitě vyzkouším, za zkoušku to stojí. A když vidím tvoje nehty... aaach, třeba je budu mí taky takové (čti úžasně dlouhé, souměrné a ne tak úzkostně tenoučké:)) ;)

      Vymazat
    2. Aha oki tak víš co, tak ja se na to hned vrhnu, protože uz to slibuju přes rok (ooops....), a když vyloženě říkáš, ze te to zajímá, tak jdu na to:-)

      Vymazat